To naprawdę jest możliwe, za pomocą modułu Renderingu Profesjonalnego Path tracing możesz uzyskać fotorealistyczną wizualizację projektu zaledwie w kilka minut. Skrócenie czasu obliczeń uzyskaliśmy dzięki nowoczesnym algorytmom wykorzystującym współdziałanie procesora karty graficznej (GPU) z nowoczesnymi, wielordzeniowymi procesorami (CPU). W efekcie końcowym otrzymujemy optymalny stosunek obliczeń do jakości otrzymywanych wizualizacji. Na chwilę obecną w programie możemy wyróżnić dwa niezależne od siebie algorytmy obliczeniowe: nowość – path tracing oraz dotychczasowe radiosity. To od Ciebie zależy którą metodę wybierzesz. Pamiętaj nowy algorytm path tracing umożliwia uzyskanie wizualizacji na najwyższym poziomie, takim nie do odróżnienia od prawdziwych fotografii.
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji dotyczącej procesu renderingu sceny za pomocą metody obliczeniowej path tracing będącej podstawą modułu Renderingu Profesjonalnego. Przekonaj się sam jakie to łatwe
Informacje techniczne
Główną zaletą metody path tracing nad radiosity i raytracingiem jest łatwe modelowanie promieniujących powierzchni – w ray tracingu uwzględniane są jedynie światła punktowe. Konsekwencją zwiększonej ilości obliczeń jest wzrost wymagań sprzętowych, zwykle dla jednego piksela obrazu należy przeanalizować od kilkudziesięciu do kilkuset ścieżek, co przekłada się na czas obliczeń.
Oczywistą zaletą jest jakość otrzymywanych wizualizacji, zbliżonych do zdjęć rzeczywistych
Algorytm przebiega następująco:
Niezależnie o tego którą metodę obliczeniową wybierzemy, krok pierwszy to obliczanie oświetlenia globalnego (global illumination). Odbywa się ono za pomocą zaawansowanych technologicznie algorytmów używanych w komputerowej grafice 3D do prawidłowego oświetlenia sceny. Krok 2 to “finiszowanie” obrazka, które w przypadku metody path tracing polega na wielokrotnym przeliczeniu tzw. próbek na pixel. Z każdym przebiegiem obliczeń wizualizacja staje się mniej ziarnista i lepsza jakościowo.
Po zakończeniu obliczeń możliwe jest wykonanie prostej post produkcji polegającej na możliwości korekty tonacji barwnej za pomocą takich parametrów jak:
Oprócz powyższej korekty tonacji barwnych możliwe jest skorzystanie z predefiniowanych filtrów.
Metody prezentacji projektu
REDNER | STANDARDOWY | RADIOSITY | PATH TRACING | |
---|---|---|---|---|
jakość wizualizacji | * | ** | *** | |
format pliku graficznego | jpg | jpg | jpg | |
maksymalna rozdzielczość (px) | 5760 x 3240 | 5760 x 3240 | 5760 x 3240 | |
zapis animacji (avi) | tak | tak | tak | |
CAD Share-It | tak | tak | nie | |
obserVeR | nie | tak | nie | |
panorama sferyczna 360 | nie | nie | tak |
Słowniczek
Podczas obliczeń uwzględniane są cechy fizyczne obiektów ( emisja światła, podświetlenie, połysk, odbicie, chropowatość, przeźroczystość, mapowanie wypukłości )
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |