CAD Decor 4.x

Program CAD Decor 4,x

CAD Decor to niezwykle prosta i intuicyjna w obsłudze aplikacja wspomagająca projektowanie dowolnych wnętrz. Ze względu na unikatowe funkcje projektowe oraz gotowe, producenckie bazy płytek ceramicznych i wyposażenia CAD Decor to najczęsciej używany program do projektowania łazienek. Tak też jest przez nas pozycjonowany jako aplikacja szczególnie polecana do aranżacji wnętrz w których wykorzystywana jest glazura: łazienki, salony SPA, baseny, salony, hole. Sztandarowym przykładem zastosowania programu CAD Decor jest projektowanie wnętrz łazienkowych. Z dumą możemy stwierdzić, iż program CAD Decor jest wiodącym oprogramowaniem spotykanym w salonach sprzedaży płytek ceramicznych oraz wyposażenia łazienek. Dzięki prostocie obsługi programu CAD Decor, projektant a nawet średnio zaawansowany operator komputera może na poczekaniu wygenerować projekt wnętrza zgodny z oczekiwaniami klienta. Szybkość projektowania i natychmiastowa fotorealistyczna wizualizacja to kluczowe atuty utwierdzające odbiorcę projektu, iż ma do czynienia z profesjonalistą. Oczywiście w programie można projektować również inne wnętrza, nie tylko łazienkowe. Za pomocą prostych w obsłudze narzędzi rysunkowych oraz kilkudziesięciu tysięcy modeli 3D dostępnych w gotowych bazach danych można zaaranżować dowolne wnętrze. Dodatkowo, program jest wyposażony w konwerter modeli 3D dzięki czemu ilość możliwych do użycia gotowych obiektów 3D staje się nieograniczona. Wizualizacja projektu dostępna jest natychmiast, wystarczy kliknąć jeden przycisk i gotowe !

Główne cechy programu CAD Decor 4.x

  • łatwe w obsłudze środowisko CAD (wersja 64 bity)
  • proste mechanizmy budowania wnętrza (ściany, okna, drzwi, skosy, elementy dodatkowe)
  • wygodne rysowanie elementów dodatkowych takich jak zabudowy z karton-gipsu, podesty, obniżone sufity, etc
  • gotowe do użycia biblioteki modeli 3D
  • możliwość rozbudowy baz modeli za pomocą intuicyjnego konwertera modeli 3D
  • przyjazne środowisko graficzne
  • bogate biblioteki tekstur, farb oraz płytek, 
  • możliwość definiowania fizycznych cech materiałów
  • wstawianie modeli 3D z poziomu modułu wizualizacji
  • wizualizacja
  • możliwość generowania zestawień obiektów użytych w projekcie ( modele 3D, ilość płytek, zużycie farb)
  • dokumentacja techniczna
  • fotorealistyczny rendering*
  • szerokie możliwości prezentacji projektu: obrazki statyczne, animacje, prezentacja na urządzeniach mobilnych (CAD Share-It**) i wirtualnej rzeczywistości (ObserVeR*)
 
* tylko wersje z modułem Renderingu Profesjonalnego
** posiadacze aktywnego pakietu serwisowego

Typowy przebieg procesu projektowania wnętrza w programie CAD Decor

Tworzenie pomieszczenia

  • kreator ścian
  • narzędzia rysunkowe
  • funkcje związane z budowaniem ścian
    • edytor ścian
    • wstawianie skosów
    • wstawianie okien i drzwi
    • okna parametryczne
    • wstawianie elementów dowolnych typu: otwór, wnęka, występ
    • wstawianie przyłączy
moduł drzwi
Moduł wstawianie okien

Tworzenie i edycja elementów dowolnych

  • program umożliwia tworzenie tzw. elementów dowolnych, tj.
    • powierzchnie poziome ( typ podłoga) np. podłoga podzielona na różne obszary
    • płaszczyzny pionowe (typ obudowa) np. tło za oknem
    • cokoły, w tym również cokoły o zadanym profilu poprzecznym
    • obiekty typu graniastosłup o dowolnym kształcie podstawy, ostrosłupy (w tym również podesty o zadanym profilu bocznym) np. obudowy wanien, zabudowy g-k, obniżone sufity
    • rysowanie dowolnych skosów przy użyciu funkcji rysunkowej 3dface
    • generowanie tekstu 3D (napisy przestrzenne )

Wstawianie modeli 3D – elementy wyposażenia wnętrz

  • standardowo program wyposażony jest w kilkadziesiąt tysięcy modeli elementów wyposażenia wnętrz
  • biblioteka podzielona jest na bazy uniwersalne oraz bazy producenckie
  • obiekty podzielone są wg. kategorii użytkowych, np.: sanitariaty, wanny, umywalki,stoły, krzesła, regały, oświetlenie, dekoracje, etc
  • filtrowanie widoku wg. producentów
  • wygodne metody wstawiania: do ściany, wskaż punkt
  • ręczne oraz automatyczne ustawianie poziomu wstawiania obiektów
  • zmiana wymiarów (skalowanie)
  • dodawanie własnych modeli 3D przy użyciu konwertera modeli (obsługuje plik dwg, dwx, skp, 3ds, obj i inne)

Materiały typu tekstury i farby

  • program wyposażony jest w gotowe do użycia biblioteki tekstur, podzielone na następujące grupy: materiały standardowe, producentów i użytkownika
  • tekstury standardowe zawierają uniwersalne biblioteki tekstur podzielone wg kategorii użytkowych, np.: cegły, tapety, tła, kolory, płytki, okładziny, drewno, etc.
  • materiały producentów to cyfrowe katalogi produktów umożliwiające użycie dostępnych w handlu produktów, każdy dekor oznaczony jest numerem katalogowym i nazwą handlową. W bazach dostępne są dane kontaktowe do dostawcy oraz dodatkowe materiały informacyjne w postaci broszur pdf
  • program umożliwia również utworzenie własnej biblioteki materiałów graficznych (pliki bmp, jpg)
  • osobnym rodzajem materiału są farby, które posiadają cechy materiału producenckiego + dodatkowo są policzalne, czyli możliwy jest raport zawierający informacje nt. wybranego produktu oraz jego niezbędnej ilości do pokrycia zaprojektowanej powierzchni. Obecnie w programie dostępne są biblioteki dwóch producentów Tikkurila i Sigma

Płytki ceramiczne

  • program wyposażony jest w gotowe do użycia biblioteki płytek ceramicznych, które podzielone są na bazy uniwersalne oraz bazy producenckie
  • płytki podzielone są wg przejrzystych kategorii: łazienkowe, kuchenne, podłogowe lub wg. nazw kolekcji
  • podczas rozmieszczania płytek mamy możliwość wygodnego przełączania się pomiędzy płytkami podłogowymi, ściennymi oraz dekorami
  • do wyboru różne metody rozmieszczania płytek: na obszarze, w pasach, w ramce, szachownica (metoda drag & drop)
  • możliwość szybkiej wymiany płytek poprzez ich zastępowanie (pojedynczo, na obszarze i w całym projekcie)
  • wstawianie płytek na obszarze w dowolnym miejscu pod dowolnym kątem
  • tworzenia własnych układów płytek
  • zestawienie ilościowe (wycena) płytek użytych w projekcie
  • generowanie dokumentacji rozkładu płytek na ścianach
łazienka

Zestawienia, wycena, kosztorys, dokumentacja techniczna

  • raporty ilościowe i wycena płytek użytych w projekcie (mkw lub sztuki dla płytek dekoracyjnych, listew)
  • dla płytek podstawowych zliczanie płytek wg mkw lub sztuk (dodatkowo waga, liczba opakowań)
  • raport o liczbie płytek przyciętych i całych
  • ignorowanie powierzchni zakrytych (niekafelkowanych) – np. wanny, ściany z przylegającym cokołem, podestem (wykrywane automatycznie oraz wskazanych przez użytkownika obszarów na ekranie)
  • automatyczna optymalizacja płytek przycinanych, z możliwością dodawania zapasu
    (moduł wyceniający potrafi wykorzystać istniejące odpady)
  • możliwość wygenerowania dokumentacji rozkładu płytek na ścianach
  • program CAD Decor wyposażony jest w szybki Rendering Standardowy, który umożliwia uzyskanie realistycznych wizualizacji projektu
  • użytkownik na etapie projektowym ma możliwość wpływu na parametry oświetlenia projektu, dostępne są następujące źródła światła: lampy halogenowe, świetlówki, światło punktowe (ogólne), światło słoneczne
  • możliwe jest globalne ustawianie parametrów jasności sceny i jakości renderingu
  • materiałom typu tekstury można ustawiać właściwości fizyczne takie jak: emisja światła, połysk, odbicia (lustro), szkło oraz mapowanie wypukłości (bump mapping)
  • wizualizacje można wydrukować lub zapisać do pliku jpg, ponadto zrenderowany projekt można wyeksportować do aplikacji CAD Share-It Basic

Szczegółowy opis funkcji programu CAD Decor

Rysowanie ścian w programie można wykonać na dwa sposoby: pierwszy to skorzystanie z kreatora ścian, drugi to możliwość rysowania ścian po ścieżce z polilini. 

Edycja pomieszczenia.

  • wstawianie z bazy okien i drzwi, w tym okien parametrycznych 
  • wstawianie i edycja parametrycznych otworów, wnęk i występów w ścianach 
  • wstawiane oznaczeń symboli elementów infrastruktury pomieszczenia (kratek wentylacyjnych, przyłączy gazu, wody, gniazd elektrycznych, itp) 
  • możliwość wstawiania okien i otworów w skosach

Edytor graficzny ścian

  • graficzne narzędzie umożliwiające edycję parametrów wybranej ściany, stworzenie wnęk, ścięć ściany oraz narysowanie ścianek działowych. 

Funkcja ELEMENT DOWOLNY umożliwia wygenerowanie obiektów 3D na podstawie wcześniej zdefiniowanego kształtu lub linii. Mogą to być następujące obiekty:

  • podłoga, sufit (płaszczyzna pozioma)
  • obudowa (płaszczyzna pionowa)
  • cokoły (obiekt generowany  na podstawie linii, domyślnie o przekroju prostokątnym ale możliwe jest również wyrysowanie obiektu o dowolnym przekroju)
  • podesty (obiekt “wyciągany” w górę na zdefiniowanego kształtu)
  • tekst 3D
  • rysowanie dowolnych płaszczyzn w przestrzeni 3D (skosy nietypowe) na bazie obiektów stworzony za pomocą funkcji 3dface

Funkcja SŁUPY – generuje bryły przestrzenne na podstawie predefiniowanych kształtów

  • graniastosłupy
  • ostrosłupy

W programie dostępnych jest kilkadziesiąt tysięcy gotowych do użycia modeli 3D. Perfekcyjnie wykonane modele 3D narysowane są w odpowiedniej skali i są oteksturowane. Oczywiście jeśli jest taka potrzeba to można je modyfikować w zakresie wymiarów oraz nadawać im swoją własną kolorystykę i cechy fizyczne (szkło, plastik, chrom, aluminium, drewno, itp.).

Za pomocą konwertera modeli 3D możliwe jest dodawanie własnych obiektów do biblioteki.

W programie występuje prosta formuła wstawiania elementów, 

  • przyciąganie obiektów do ścian pomieszczenia,
  • wstawianie na dowolnej wysokości, na poziomie wskazanym lub lokalizowanym automatycznie
  • obracanie elementów o dowolny kąt w płaszczyźnie i w przestrzeni 3D,
  • możliwość swobodnej zmiany gabarytów elementu 
  • możliwość dowolnej zmiany tekstur, przeźroczystości i połysków,
  • możliwość wyceny i edycji wyceny wstawionych elementów.
  • wstawianie modelu uproszczonego (tylko obrys) lub pełnej bryły 3D

Prosty podział bibliotek

  • biblioteki uniwersalne ( kolekcje Wyposażenie wnętrz, Wybór projektantów)
  • biblioteki producenckie

Logiczne wyszukiwanie produktów

  • filtrowanie Producent/Typ; Producent/Zestaw; Typy standardowe
  • wyszukiwarka produktu
  • filtrowanie po rozmiarach

Program posiada funkcję generowania zestawienia /wyceny produktów użytych w projekcie

Środowisko .4CAD oferuje użytkownikowi całą gamę funkcji występujących programach typu CAD

Najczęściej używane funkcje to:

  • funkcje rysunkowe (linie, polylinie, prostokąty, koła, łuki)
  • punkty przyciągania (tzw. punkty charakterystyczne)
    • punkt końcowy
    • punkt bliski
    • punkt środkowy
    • punkt centralny
    • punkt prostopadły
    • punkt bazowy
    •  punkt kwadrant
    • punkt przecięcia
  • kopiowanie, przesuwanie, odbicie lustrzane i obracanie obiektów
  • operacje na liniach
    • przytnij
    • odsuń
  • rozbijanie obiektów 3D na części pierwsze
  • tworzenie bloków z obiektów podstawowych
  • grupowanie obiektów
  • widoki podstawowe i aksjonometryczne
  • narzędzia wymiarowania
  • narzędzia tekstowe
  • i wiele innych

Konwerter 3D to nowoczesne narzędzie umożliwiające szybką i łatwą obróbkę trójwymiarowych modeli dostępnych w internecie. Konwerter obsługuje następujące formaty plików 3D: 

  • DWG,DXF (format programu AutoCAD) 
  • OBJ (format pliku wykorzystywany w Blenderze)
  • PLY, STL (standardowe formaty wykorzystywany w wielu programach do tworzenia grafiki trójwymiarowej)
  • SKP (format pliku programu Google Sketch Up)
  • CTM (format programu OpenCTM) 
  • 3DS (format pliku programu 3D Studio Max i wielu innych)

Konwerter 3D pozwala łatwo przekonwertować modele w wymienionych formatach do formatu DWX wykorzystywanego w programach CAD Decor, CAD Kuchnie i CAD Decor Pro a następnie jednym kliknięciem dodać je do indywidualnej bazy modeli użytkownika. Po przeprowadzeniu tych dwóch prostych czynności modele są gotowe do natychmiastowego wykorzystania w aktualnie tworzonym rysunku, mozna je zapisać na stałe w bazie dzięki czemu dostępne są w każdym kolejnym projekcie. 
W ten sposób każdy użytkownik programów CAD Decor, CAD Kuchnie i CAD Decor Pro może w krótkim czasie powiększyć swoją własną kolekcję modeli 3D o wiele nowych, niepowtarzalnych i nowoczesnych obiektów.

Źródła bezpłatnych modeli 3D to np: BankModeli3D.pl , archive3d.net , sketchup warehouse i wiele innych

  • interaktywny moduł 3D
  • dowolne położenie kamery oraz zmiany ogniskowej kamery
  • nakładanie na obiekty materiałów typu tekstury, farby, płytki ceramiczne
  • definiowanie cech materiału (odbicie, połysk, szkło, emisja, wypukłość)
  • selektywne sterowanie źródłami światła – włączanie i wyłączanie, różnicowanie natężenia,
  • edycja źródeł światła oraz ich cech: barwa świecenia, natężenie,
  • edycja położenia światła,
  • wizualizacja projektu
  • zapis wizualizacji w pliku typu JPG, 
  • zapis animacja do pliku avi
  • eksport projektu do aplikacji CAD Share-It Basic
  • wydruk wizualizacji (różne warianty wydruków: w kolorze, wydruk liniowy czarno-biały, wydruk liniowy z cieniowaniem).
  • fotorealistyczne wizualizacje  (dotyczy programów wyposażonych w moduł Renderingu Profesjonalnego)
  • praca na dwóch monitorach (podgląd wizualizacji dla klienta)

W module wizualizacji mamy możliwość nakładania na obiekty materiałów typu tekstury, farby oraz płytki ceramiczne (tylko CAD Decor, CAD Decor PRO oraz programy CAD Kuchnie z modułem płytek ceramicznych)

Materiały typu tekstury są podzielone na trzy zasadnicze grupy:

  • materiały producentów
  • materiały standardowe
  • materiały użytkownika

W ramach materiałów standardowych mamy dostęp do uniwersalnych bibliotek tekstur podzielonych na różne kategorie użytkowe

Materiały producentów to biblioteki odwzorowujące produkty realnie dostępne na rynku. Zaletą tej grupy materiałów jest domyślne wyskalowanie  do rozmiarów rzeczywistych oraz informacja katalogowa tj. nazwa handlowa, kod produktu.

Trzecia grupa materiałów to materiały własne użytkownika. Każdy użytkownik może w prosty sposób dodać do programu swoje własne tekstury, wystarczy wybrać przycisk dodaj i wskazać folder z zapisanymi teksturami w formacie jpg.

Program daje nieograniczone możliwości projektowania pomieszczeń z płytek ceramicznych. Od prostego rozmieszczania na ścianach aż po definiowanie układów z poszczególnych kolekcji płytek ceramicznych i dekoracji. 

Wybór płytek wg zadanych kryteriów, dotyczy zarówno płytek jak i kolekcji (nazwa, wymiary płytki, przeznaczenie, technologia wykonania, kolorystyka, rodzaj płytki etc.) 

  • duży wybór gotowych baz płytek ceramicznych (Paradyż, Pilch, Ceramika Kolor, Cerrad, Cersanit, Ceramika Końskie, Ceramika Nowa Gala, Tubądzin, Opoczno i wiele innych) 
  • szybki dostęp do list płytek kolekcji,
  • nakładanie płytek metodą Drag&Drop,
  • nakładanie płytek na całą powierzchnie ściany,
  • nakładanie płytek na dowolne fragmenty pomieszczenia w tym ściany skośne, podesty, wnęki, cokoły,
  • nakładanie płytek w pasach poziomych i pionowych,
  • wstawianie pojedynczych płytek na ściany i podłogi w oparciu o punkty charakterystyczne płytki lub wstawianie dowolnie.
  • układy generowane pod dowolnym kątem na całej powierzchni ściany,
  • kombinacje płytek w różnych dekorach,
  • układy naprzemienne i mieszane (płytki o innym wzorze, w dowolnym miejscu określonym przez projektanta),
  • automatyczny podział płaszczyzn na rzędy i kolumny,
  • automatyczny lub ręczny sposób nałożenia płytek uwzględniający zasady docinania (np. brak dociętych płytek przy dekorze), wstawianie nad fugą , pod fugą.
  • możliwość edycji dowolnych kształtów przy definiowaniu poszczególnych obszarów kafelkowania, oraz wybór różnych grubości i kolorów fug
  • dynamiczne sterowanie ułożeniem płytek, przesunięcia, obroty, względem punktów charakterystycznych płytek i punktów dowolnych,
  • edycja parametrów kafelkowania; kąt, grubość fugi, przesunięcie płytki, kolor fugi itp.
  • seryjna edycja wystąpień płytki i dekoru – wymiana kolekcji na inną bez zmiany parametrów ułożenia w obszarze lub całym projekcie,
  • generacja losowego rozkładu płytek w wybranym obszarze,
  • możliwość dynamicznego pomiaru odległości pomiędzy płytkami i punktami charakterystycznymi projektu.,
  • zestawienie ilościowo/cenowe płytek użytych w projekcie

Edytor baz płytek ceramicznych umożliwia definiowanie własnych płytek ceramicznych na podstawie pliku graficznego. Dodana do bazy płytka zyskuje takie same cechy jak inne płytki w bazach producenckich. Dodając do bazy płytkę określamy jej nazwę, wymiary i inne dane katalogowe. Dzięki edytorowi baz płytek ceramicznych możemy rozbudowywać program o dowolne płytki ceramiczne.

  • Zakładka światła pozwala użytkownikowi na sterowanie parametrami oświetlenia. Mamy tutaj podział na cztery grupy świateł dostępnych w projekcie, tj.
  • halogeny
  • świetlówki
  • światło punktowe
  • światło słoneczne

W zależności od wybranego rodzaju światła mamy do wyboru możliwość regulowania jego parametrów takich jak:

  • barwa świecenia
  • natężenie
  • zakres świecenia
  • kąt stożka
  • profile fotometryczne (ies)

Podstawowa metoda obliczeniowa (F1) w zakresie oświetlenia sceny. Obliczane są podstawowe efekty, takie jak światło, odbicia, lustra, połysk, cienie. Zaletą tej metody jest szybkość jej działania, wizualizacja uzyskiwana jest natychmiast po jej uruchomieniu. 

Obliczoną scenę projektu możemy zaprezentować odbiorcy na kilka sposobów

  • klasyczny obraz zapisany do pliku jpg
  • obraz zmodyfikowany za pomocą obróbki postprocesowej z dodatkowymi efektami graficznymi, możliwe do uzyskania:
    • szkic
    • kredka
    • obraz olejny
    • akwarela
    • rysunek linearny
    • rysunek w odcieniach szarości
  • wydruk
  • animacja zapisana do pliku avi
  • udostępnienie projektu na urządzeniach mobilnych za pośrednictwem aplikacji CAD Share-It Basic
  • możliwość wygenerowania kładów ścian i dokumentacji technicznej projektu

Funkcje opcjonalne

(wymagają dokupienia dodatkowego modułu Renderingu Profesjonalnego)

Głównym zadaniem modułu Renderingu Profesjonalnego jest zapewnienie doskonałej jakości wizualizacji przy stosunkowo krótkim czasie obliczeń. Skrócenie czasu uzyskano dzięki współdziałaniu procesora karty graficznej (GPU) z nowoczesnymi, wielordzeniowymi procesorami (CPU). W efekcie otrzymano optymalny stosunek obliczeń do jakości otrzymywanych wizualizacji. Głównym zadaniem modułu Renderingu Profesjonalnego jest zaawansowane obliczanie oświetlenia globalnego (global illumination). Odbywa się ono za pomocą zaawansowanych technologicznie alorytmów używanych w komputerowej grafice 3D do prawidłowego oświetlenia sceny. Na chwilę obecną najlepszy z nich to PATH TRACING ,alternatywnie można stosować radiosity i śledzenie promieni (raytracing). Więcej informacji dostępnych jest tutaj …

Algorytm przeliczania danych przestrzennych i wyznaczania globalnego rozkładu oświetlenia scen trójwymiarowych, uwzględniająca odbijanie i pochłanianie światła przez różne przedmioty. Wyliczone tą metodą parametry oświetlenia są zapamiętywane przez program i są następnie używane do wyświetlania wizualizacji w czasie rzeczywistym. Zastosowanie tego rozwiązania poprawia wydajność renderingu i pozwala na uzyskiwanie takiego wyglądu wnętrza, jak w rzeczywistości. Uzyskane efekty są niezależne od położenia obserwatora.

Technika raytracing (śledzenia promieni) – jest to algorytm analizowania załamań i odbić promieni, które trafiają do obserwatora sceny, służący między innymi do uzyskiwania efektu okluzji otoczenia. Jej zastosowanie pozwala również na uzupełnienie oświetlenia sceny o promienie, pominięte w metodzie energetycznej, która brała pod uwagę tylko światło rozproszone. Technika ta umożliwia między innymi uzyskiwanie połysków na powierzchniach metalowych, załamań światła na szkle, lub – co bardzo istotne – wielokrotnych odbić w lustrach.

  • ambient occlusion (okluzja otoczenia) – innowacyjna metoda cieniowania powierzchni obiektów przestrzennych, polegająca na szacowaniu w jakim stopniu dany fragment powierzchni przedmiotu jest wystawiony na działanie światła rozproszonego w pomieszczeniu (tj. światła ambientowego). Jest to stosunkowo prosty sposób na nadawanie przedmiotom realistycznego i naturalnego wyglądu.

Zaawansowany algorytm obliczeniowy umożliwiający tworzenie fotorealistycznych obrazów scen trójwymiarowych, w której analizowane są losowo wybrane, ścieżki promieni światła. Analizując dostatecznie dużo różnych promieni możliwe jest wyznaczenie wysokiej jakości odwzorowania globalnego rozkładu światła. Ogólna metoda została zaproponowana przez Jamesa Kajiya w 1986 roku, jako rozwiązanie tzw. równania oświetlenia. Algorytmy i implementacja metody path tracing w module Renderingu Profesjonalnego jest autorskim rozwiązaniem CAD Projekt K&A. Metoda ta jest dokładniejsza niż Radiosity i może dawać efekty nie do odróżnienia od prawdziwych fotografii. W związku z dużą ilością obliczeń jest też  bardziej czasochłonna i ma wyższe wymagania sprzętowe.

Innowacyjna metoda prezentacji projektu za pomocą systemu wirtualnej rzeczywistości. Zapis pliku prezentacji możliwy jest po wykonaniu obliczeń radiosity.

Aplikacja CAD Share-it PRO umożliwia udostępnianie interaktywnych wizualizacji projektów w chmurze oraz łatwe ich udostępnianie na urządzenia mobilne( komputery, tablety, smartfony). Jest to nowatorskie rozwiązanie dedykowane projektantom, którzy szukają niekonwencjonalnych, interaktywnych form prezentacji oraz ich klientom, którzy dzięki niemu mogą „wirtualnie zwiedzić” zaprojektowane wnętrze. System Share-it umożliwia łatwe i szybkie eksportowanie wizualizacji projektów 3D z programów CAD Decor, CAD Decor PRO i CAD Kuchnie na smartfony i tablety z systemami Android i iOS, PC-ety z systemem Windows oraz do kodu źródłowego dowolnej strony internetowej.

Porównanie wersji
 CAD Share-it BasicCAD Share-it Pro
kosztybezpłatna, wymaga ważnego Pakietu Serwisowegobezpłatna dla posiadaczy
CAD Decor PRO i Pakietu Serwisowego;
dla posiadaczy pozostałych programów według cennika
przestrzeń dyskowa *100 MB1 GB
miesięczna wymiana **bez limitubez limitów
pobieranie projektów ***limit 200 pobrańlimit 2000 pobrań
ilość galeriijednawiele
własne logotak
statystyki pobrań projektówtak

* całkowita ilość miejsca na serwerze na projekty dla jednego użytkownika,
** ilość projektów (w MB), którą użytkownik może miesięcznie wysłać na serwer,
*** 1 pobranie = 1 wyświetlenie projektu przy użyciu maila, linku lub kodu QR.

Najczęściej używany przez:

  • punkty projektowe – wizualizacja łazienek 
  • biura projektowe
  • indywidualni projektanci
  • osoby prywatne

Korzyści dla Ciebie

  • szybkie i wygodne w użyciu narzędzie projektowe, szczególnie w przypadku projektowania łazienek
  • nieograniczone możliwości modyfikacji koncepcji projektowych
  • wykorzystanie w projekcie produktów dostępnych na rynku (gotowe bazy modeli)
  • wycena projektu, szybki zwrot inwestycji 

Wymagania sprzętowe programu CAD Decor

Wymagania sprzętowe programów

komputer cad decor pro
  • procesor: wielordzeniowy, np. seria i5, i7, i9 /im szybszy model tym większy komfort pracy, zwłaszcza gdy korzystamy z modułu Renderingu Profesjonalnego/
  • pamięć operacyjna RAM: min 8 GB, zalecamy 16 GB lub więcej
  • około 8 GB pamięci na dysku twardym (jest to ilość szacunkowa – faktyczna ilość miejsca na dysku zależna jest od ilości baz danych)
  • karta graficzna z procesorem nVidia GeForce serie GT, GTX /do pracy z modułem Renderingu Profesjonalnego zalecamy karty GTX seria 1650,1660Ti oraz RTX 2060, 2070, 2080, 3060, 3060Ti, 3070, 3080, 3090/
  • system operacyjny: Windows 10/11wersja 64 bitowa

Uwagi. 

  • wersje programów oznaczone numerami 4.x /8.x pracują wyłącznie w środowisku 64 bitowym
  • programy nie współpracują z systemami Linux oraz Mac OS 
  • nie gwarantujemy poprawnego działania programu na innych kartach graficznych niż nVidia GT, GTX, RTX

Więcej informacji na temat sprzętu komputerowego

Rekomendowane komputery do pracy z programami wyposażonymi w moduł Renderingu Profesjonalnego

Poznaj
CAD Decor PRO

Zapisz się na bezpłatną prezentację programu CAD Decor PRO

Zapoznaj się z naszą polityką prywatności

Bądź na bieżąco,
zapisz się do newslettera